Telefon : 017-6735229

Khamis, 23 September 2010

Luahan hati seorang anak

Assalamualaikum,.... Selamat bertemu..

Selama ini saya yang menulis blog berdasarkan apa yang diberitahu oleh abah ( ayah saya ), Pak Zainal....
Minggu ini hampir setiap hari hujan beserta kilat dan petir..... Dalam keadaan ini saya terfikirkan abah.... Di mana abah?.... Basahke?... Berteduhke?... Banyak yang bermain dalam fikiran saya...
Risau....


Sebagai seorang anak yang risaukan keselamatan ayahnya,... saya selalu mengingatkan abah supaya banyak berehat di rumah..... tetapi apabila melihat beliau begitu bersungguh-sungguh dan minat dengan aktivitinya di sungai,.... saya hanya boleh mengingatkan beliau supaya berhati-hati....

Teringat kenangan lampau ketika saya masih di bangku sekolah ( sekolah menengah )... pada musim tengkujuh ( hujan beserta kilat dan petir ),.... abah suka ke sungai pada waktu malam....
Dahulu pada waktu malam ada kerbau yang selalu berkubang berdekatan sawah rumah kami..... Ketika malam waktu hujan beserta kilat dan petir kerbau selalu berbunyi.... dan bagi saya yang sedang risaukan abah, bunyinya seakan-akan orang mengerang / meminta tolong..... Allah sahaja yang tahu perasaan saya ketika itu....

Sampai sekarang saya masih risaukan abah.....
Saya faham niat murni abah dalam memastikan lokan di Sungai Linggi-Rembau ini terpelihara..Saya juga tidak mahu melihat Sungai yang menjadi punca rezeki kepada semua nelayan di sini terjejas...
Saya dan adik hanya dapat membantu abah membina blog ini. Saya telah lama tidak menjejakkan kaki ke sungai.... hehehe... TAKUT... lagipun anak-anak dan kerjaya membuatkan saya sibuk.

0 comments: