Telefon : 017-6735229

Ahad, 20 Mac 2011

Sukan Kolej Komuniti 2011





Sejak beberapa hari yang lepas, internet kurang memuaskan. Oleh itu, Pak Zainal tidak dapat menyelitkan gambar dalam blog. Mudah-mudahan minggu ini gambar-gambar tersebut akan dapat dimuat turun dengan mudah.
18hb Mac hingga 20hb Mac 2011 Pak Zainal dan Pakcik Din serta anak-anaknya berniaga makanan di Kolej Komuniti Tinggi Mara yang bertempat di Ramuan China Besar. Ia bersempena pertandingan Sukan antara Kolej Komuniti di Malaysia ini.  Gerai ini adalah percubaan pertama KPSP untuk menceburkan diri dalam perniagaan bagi mendapatkan modal serta meluaskan publisiti bagi hasil nelayan setempat.
Pada hari pertama, isteri Pak Zainal telah menyediakan nasi impit dan rendang lokan serta sambal udang. Mungkin kerana kekurangan penonton ,gerai pula banyak, dan ia merupakan penghujung bulan( poket sudah nipis) hasilnya kurang memberangsangkan.
Namun begitu, pelanggan tetap berkunjung di gerai kami apabila kami menjual ikan bakar pada malamnya. Pak Zainal kagum dengan Pak Din dan anak-anaknya yang gigih berniaga. Pak Zainal tidak melepaskan peluang membekalkan lokan. 
Pak Zainal akan menjadikan pengalaman ini sebagai satu pengajaran. Selepas ini Pak Zainal akan bekerjasama dengan rakan-rakan dan keluarga bagi mempromosikan masakan lokan dalam aspek perniagaan.

0 comments: