Telefon : 017-6735229

Isnin, 12 Oktober 2015

Kursus anjuran PERHEBAT



Pada 12h.9.2105 hingga 14.9.2105, Pak Zainal telah menghadiri kursus tatahias di Hotel Tropikal Inn,  JB. 
Di sana, Pak Zainal menimba pengalaman cara-cara menghias dan mengatur permis perniagaan seperti kedai runcit dan restoran. Tenaga pengajar kami ialah Professor Alang Ishak  Alang Ahmad, seorang pensyarah di UTM SKUDAI.

Di bawah ialah aktiviti kami melawat dan menemuramah pengusaha - pengusaha perniagaan makanan. Memang tidak ternilai ilmu yang telah kami perolehi di sana.

  
Pada 27.9.2015 hingga 1.10.2015 pula,  Pak Zainal berpeluang mengikuti kursus  Pengurusan Chalet dan Rumah Rehat di Hotel Bendahara, Bandar Hilir, Melaka. Ia merpakan program anjuran PPSEV ATM-TBP.
Penceramahnya ialah  Pn Irma Iriyahl daripada MARA. Kami telah berpeluang melawat Chalet Umang - Umang di Pengkalan Balak. Di sana, kami didedahkan dengan selok belok pengurusan homestay.
Pak Zainal berpeluang berjumpa dengan kenalan bekas askar yang telah berkecimpung di dalam bidang perniagaan. Sesungguhnya Pak Zainal bersyukur kerana PERHEBAT memberi peluang kepada Pak Zainal menimba ilmu dalam meningkatkan kemahiran di bidang pengurusan perniagaan ini. InsyaAllah, Pak Zainal tidak akan mempersia-siakan ilmu yang telah diperolehi.

0 comments: