Telefon : 017-6735229

Isnin, 1 November 2010

Terima Kasih Daun Keladi




Pak Zainal amat berterima kasih dan berbangga dengan kunjungan kali ke dua Dato' Yaacob Bin Dato' Arshad, CEO DYA Corporation Sdn. Bhd, pada 30 Oktober yang lepas.
Pak Zainal dan pihak pengurusan Taman Lokan cuba untuk memberikan layanan yang sebaik mungkin.
Rombongan mereka yang terdiri daripada golongan profesional, doktor, amat bertenaga dan bersemangat inginkan pengalaman dan pengetahuan. Tetapi apakan daya, kita cuma merancang. Hujan turun pada pukul 4 petang. Ia mulai reda pada pukul 5 petang.
Ketibaan rombongan pada lewat petang menyukarkan Pak Zainal untuk berkongsi pengalaman. Pencarian lokan lebih mudah untuk diterangkan ketika hari masih siang dan ketika air surut. Pada masa itulah pengunjung akan dapat melihat dengan jelas penerangan Pak Zainal. Pengunjung juga akan dapat merasakan pencarian lokan dengan baik berbanding waktu malam yang agak bahaya bagi orang yang tidak biasa ke sungai. Pak Zainal juga risaukan keselamatan pengunjung yang datang pada waktu malam. Almaklumlah, ianya bukan kawasan kita ( manusia).

Pak Zainal merasakan kasihan pada mereka kerana tidak dapat melihat cara-cara pencarian lokan. Pak Zainal berharap agar mereka dapat datang lagi dan dapat merasakan pengalaman Pak Zainal mencari lokan. InsyaAllah

0 comments: